روز یکشنبه ۸ام دی‌ماه ۱۳۹۸، بجنورد شاهد یکی از اتفاقات بروز و جدید در کشور به نام «کافه کارآفرینی» توسط موسسه فرهنگی عمیق بود و در مراسمی با حضور مدیران دولتی (در راس آن‌ها مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و معاونین، مدیران بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازان افتتاح گردید.

کافه کارآفرینی بجنورد - موسسه فرهنگی هنری عمیق

[minti_blockquote]کافه کارآفرینی با شعار معماری ایده بر مدار تجربه، فرصتی ناب برای دورهمی کارآفرینان امروز یا کارآفرینان آینده[/minti_blockquote]

با هدف برقراری تعاملات اجتماعی گسترده بین کارآفرینان و شکل‌گیری هویت اجتماعی مشترک در مدار توسعه کارآفرینی با گروه‌های مختلف اجتماعی موثر در بخش‌های دولتی، خصوصی و جامعه، ایجاد فضای ارتباطی مناسب بین صاحبان ایده، سرمایه ‌گذاران، کارآفرینان و شکل‌گیری شبکه سیال بین افکار مختلف برای خلف نوآفری بین اجزای اکوسیستم کارآفرینی.

دکتر عمیق با ارائه توضیحاتی در مورد سابقه فعالیت‌های فرهنگی موسسه، هم‌اندیشی‌ها و شبکه‌سازی از طریق کافه کارافرینی را گامی موثر در جهت توسعه اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده عنوان کرد.

فرهاد عمیق عنوان کرد: کافه کارآفرینی بجنورد دارای دو فضای کارگاهی با ظرفیت ۴۰ تا ۶۰ نفر در سالن یک و کارگاه دارای ظرفیت ۱۲ تا ۱۵ نفر و بخش کافه جهت سرو نوشیدنی و گپ‌وگفت در آدرس بجنورد، ابتدای خیابان ۱۷شهریور شمالی، کوچه شهید قشلاقی، پلاک ۲۳ در دو شیفت صبح و عصر پذیرای مراجعین خواهد بود.

موسسه فرهنگی عمیق با مدیریت دکتر فرهاد عمیق، با سابقه چندین ساله در بخش خصوصی فرهنگی استان خراسان شمالی، سابقه تاسیس «سینما عمیق» اولین سینمای بخش خصوصی استان و اولین «نگارخانه»‌ بخش خصوصی استان جهت به نمایش گذاشتن آثار هنری، «کافه کتاب» به عنوان بزرگترین کافی‌شاپ استان که محیطی فرهنگی با گردهمایی‌ها و هم‌اندیشی‌های با موضوع کتاب، شعر و دورهمی‌های دوستانه، در پرونده دارد، اقدام به راه‌اندازی «کافه کارآفرینی» زیر نظر اداره کل تعاون استان نموده است.

کافه کارآفرینی بجنورد - موسسه فرهنگی هنری عمیق

کافه کارآفرینی پاتوقی است برای کارآفرینی، محیطی است که افراد با هم آشنا می‌شوند، گپ و گفتگویی می‌کنند و در نهایت با ایجاد شبکه‌ای قوی در کنار هم به تولید ملی و اشتغال زایی کمک می‌کنند.

در این مراسم، حسن نوری مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی توضیح داد:

هدف از کافه کارافرینی این است افراد سرشناس و فرهیخته اکوسیستم کارافرینی و صنعت استان در یک مکان برای ایجاد گپ و گفتگو در کنار هم، ارتباط گیری و شبکه سازی و همچنین آشنایی با سرمایه گذاران جمع می‌شوند.

برای ایجاد تعادل در بازار کار و رفع مشکلات بیکاری باید نگاه و نگرش خود را به مسئله کار و بیکاری تغییر دهیم. به همین منظور توجه و تمرکز خاصی را در حوزه پرداختن به مباحث مرتبط با کارآفرینی را قرار داده ایم و با تعامل و ارتباطی که با فعالان این بخش گرفته ایم سعی کرده‌ایم برای ترویج فرهنگ کارآفرینی از ظرفیت‌های خود فعالان و تشکل‌ها استفاده کنیم.

کافه کارآفرینی بجنورد - موسسه فرهنگی هنری عمیق حسن نوری مدیرکل تعاون کار و رفاه خراسان شمالی«امام کاظم (ع) می‌فرمایند: كسى كه دو روزش با هم برابر باشد، زيان كار است. این بهترین تعریف کارآفرین است. کارآفرین کسی است که امروزش از دیروز بهتر باشد.»

ما نیاز به انگیزه داریم. نیاز به اراده داریم. دکتر عمیق اراده دارد. خواهشمندم با هم باشیم و کار را با هم انجام بدهیم.

در این مراسم، پوستر کافه کارآفرینی توسط حسن نوری مدیرکل تعاون و فرهاد عمیق مدیریت کافه رونمایی شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *