نمایشگاه سوگواره ملی عکس حماسه محرم، امروز ۲۶ آبان ۱۳۹۵ در محل مجموعه فرهنگی هنری عمیق افتتاح شد.

در این مراسم که با استقبال خوب همشهریان عزیز، همچنین حضور مسئولین فرهنگ و هنر استان خراسان شمالی و عوامل سیاسی شهرستان بجنورد صورت گرفت، ترتیب نفرات برتر سوگواره ملی عکس حماسه محرم مشخص گردید.

نفرات برتر سوگواره ملی حماسه محرم

۱- امیرحسین کمالی (بی‌سوار)

تصاویر برتر سوگواره حماسه محرم - امیرحسین کمالی

۲- حسن جوری (شهر حسینی)

تصاویر برتر سوگواره حماسه محرم - حسن جوری

۳- افشین آذریان (آشپزان)

تصاویر برتر سوگواره حماسه محرم - افشین آذریان

 

به گزارش روابط عمومی موسسه تجلی فرآيند عمیق، در این مراسم، پس از تلاوت آیات کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، مجری به معرفی سوگواره و اهداف برگزاری آن پرداخت.

تعمیق‌بخشی نگاه مردم به محرم
انتقال دارایی‌های مذهبی و دینی به نسل جوان و یادآوری آن به دیگر نسل‌ها از طریق مسابقات، سوگواره‌ها و مسابقه‌های فرهنگی هنری
شناساندن حادثه عاشورا از زاویه هنر به مردم آزاده جهان
تقویت و تبادل تجربه‌های هنری میان هنرمندان فعال
توسعه و ترویج فرهنگ محرم و عزاداری و شناسایی زیبایی و زوایای پنهان عزاداری محرم

سپس جناب آقای فرخنده، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان خراسان شمالی در جایگاه حاضر شد و ضمن تشکر از عوامل موسسه فرهنگی هنری عمیق، از برگزاری این‌چنین رویدادهای فرهنگی و هنری ابراز خرسندی کرد و خاطر نشان کرد: همواره برترین رویدادها و پررنگ‌ترین قدم‌ها در بخش فرهنگ و هنر، توسط خود هنرمندان به صورت خودجوش برداشته می‌شود. فرخنده حمایت خود را از چنین قدم‌های مثبتی در استان اعلام کرد و افزود: اینکه یک شرکت مستقل، با هزینه‌های شخصی مجموعه‌ی فرهنگی و هنری با این امکانات و طراحی زیبا احداث می‌کند، قدم بزرگی در استان است، و نیاز به توجه و تشکر ویژه‌ای دارد.

مجموعه فرهنگی هنری عمیق، اولین مجموعه فرهنگی هنری خصوصی در استان خراسان شمالی است و شامل کافه کتاب، نگارخانه (نمایشگاه)، سینما VIP و سینما عمومی، سالن کنفرانس، استودیو ضبط صدا و … است و به زودی کل مجموعه با امکاناتی مدرن و منحصر به فرد در منطقه، افتتاح خواهد شد.

در ادامه مراسم، نفرات برتر سوگواره ملی عکس حماسه محرم اعلام شد و جوایز این هنرمندان توسط اعضای محترم شورای شهر بجنورد و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و بقیه عوامل اهدا گردید.

همچنین رویداد دیگر محرمی موسسه فرهنگی هنری تجلی فرآیند عمیق، تئاتر عاشورایی «در پرتو خورشید» بود که همزمان با محرم امسال در بجنورد اجرا گردید. در این مراسم از عوامل اجرایی و بازیگران این نمایش تقدیر به عمل آمد.

در ادامه مراسم، عکس‌های برگزیده سوگواره ملی عکس حماسه محرم، در محل نگارخانه به بازدید عموم در آمد.


افتتاحیه نمایشگاه سوگواره ملی عکس حماسه محرم، آبان ۱۳۹۵

افتتاحیه نمایشگاه سوگواره ملی عکس حماسه محرم، آبان ۱۳۹۵

افتتاحیه نمایشگاه سوگواره ملی عکس حماسه محرم، آبان ۱۳۹۵

افتتاحیه نمایشگاه سوگواره ملی عکس حماسه محرم، آبان ۱۳۹۵

 

در روزهای آینده میزبان شما عزیزان جهت بازدید از نمایشگاه سوگواره ملی عکس حماسه محرم در محل مجموعه فرهنگی هنری عمیق به آدرس خراسان شمالی، بجنورد، خیابان آزادی (حنایی)، تقاطع حسینی معصوم خواهیم بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *